ظریف : تنش‌زایی دوباره آمریکا در سوریه فقط به نفع داعش است
(last modified Wed, 28 Jun 2017 04:28:32 GMT )
سرطان 07, 1396 08:58 Asia/Kabul
  • ظریف : تنش‌زایی دوباره آمریکا در سوریه فقط به نفع داعش است

وزیر خارجه ایران اعلام کرد : تنش‌زایی دوباره آمریکا در سوریه بر مبنای بهانه واهی ، فقط به نفع گروه تروریستی داعش خواهد بود.

«شون اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه شب بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی در هشداری به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت : اگر سوریه در سال جاری یک حمله شیمیایی دیگر انجام دهد، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پیامی  توئیتری نوشت: تنش‌زایی دوباره آمریکا در سوریه بر مبنای بهانه واهی، فقط به نفع داعش خواهد بود، آنهم زمانی که این گروه در حال محو شدن به دست مردم عراق و سوریه است.

ظریف همچنین در واکنش به تصمیم دادگاه عالی آمریکا برای رفع توقیف بخش‌هایی از دستور ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور نوشت: ممنوعیت ورود مسلمانان ، آمریکا را امن نمی کند ؛ به جای سیاست هایی که افراطی ها را تقویت می کند، آمریکا باید به جنگ واقعی علیه آنها بپیوندد.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور اجازه داد ممنوعیت 90 روزه در زمینه سفر اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را اجرا کند؛ ‏ترامپ در ماه های حمل و جوزا سال روان فرمان های ضد مهاجرتی مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع شش کشوراسلامی را صادر کرد که این فرمان ها تاکنون با مخالفت قضات آمریکایی در ایالت های مختلف، تعلیق شده بود.

 

کلیدواژه