شمخانی: رفتارهای نابخردانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش است
(last modified 1396-04-07T11:23:29+00:00 )
سرطان 07, 1396 15:53 Asia/Kabul
  • شمخانی: رفتارهای نابخردانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، رفتارهای نابخردانه و ماجراجویانه آمریکا در سوریه را مصداق بارز بازی با آتش خواند.

«علی شمخانی» روز چهارشنبه در واکنش به تهدیدهای اخیر آمریکا علیه سوریه که به بهانه قصد دمشق برای استفاده از سلاح شیمیایی مطرح شده است، تاکید کرد: طرح مجدد ادعاهای واهی علیه سوریه تداوم سناریوی آمریکا برای سرپوش‌گذاردن بر شکست‌های مستمر جبهه تروریسم و مقابله با پیشروی‌های تعیین کننده ارتش سوریه است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران با یادآوری تجاوز غیرقانونی آمریکا به خاک سوریه و هدف قرار دادن پایگاه هوایی «الشعیرات» حمص به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی افزود: ایران و روسیه پس از این رخداد، رسما خواهان اعزام هیات حقیقت‌یاب بین المللی برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا شدند اما واشنگتن برای جلوگیری از افشای پوچ بودن اتهامات مطرح شده علیه سوریه، مانع انجام این اقدام شد.

شمخانی بر ضرورت ورود سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به موضوع ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا علیه سوریه تاکید کرد و گفت: در صورتی که واشنگتن در طرح ادعاهای خود صداقت دارد باید اطلاعات مربوطه را در اختیار بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار دهد تا با همکاری دولت سوریه مورد راستی‌آزمایی بی‌طرفانه قرار گیرد.

پس از حمله شیمیایی مشکوک 14 ثور/ چهار آوریل 2017 به منطقه «خان شیخون» در ادلب سوریه، محور غربی- عربی حامی تروریست‌ها به سرکردگی آمریکا تلاش فروانی کرد، این حمله را به دولت سوریه نسبت دهد؛ اتهامی که دولت سوریه قاطعانه آن را رد کرده است.

این حمله شیمیایی مشکوک به بهانه‌ای برای آمریکا تبدیل شد تا هفتم آوریل، پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه را که اصلی‌ترین مرکز مبارزه با گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه است هدف 59 فروند موشک کروز قرار دهد.

 

کلیدواژه