سرطان 07, 1396 17:07 Asia/Kabul
  • قاسمی: تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه، منطقه را ناامن‌تر خواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه به بهانه‌های واهی، جز هرج و مرج، ناامنی بیشتر در منطقه و کمک به تروریست‌های رو به زوال حاصلی نخواهد داشت.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات و مواضع اخیر مقامات آمریکایی که تحت عنوان «حملات پیشگیرانه» به سوریه به بهانه استفاده احتمالی دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی، صورت گرفته است، از جامعه بین المللی خواست به عواقب و اثرات این تجاوز احتمالی که بر وخامت اوضاع امنیتی و انسانی منطقه می‌افزاید بیاندیشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: در حالی که دولت سوریه بیش از شش سال است با همه توان و منابع خود در حال مبارزه با تروریسم است، طرح اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس، فقط باعث تقویت گروه‌های تروریستی و پیچیده‌تر شدن مبارزه با این گروه‌ها، خواهد شد.

قاسمی با یادآوری تجاوز موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» حمص در هفتم آوریل 2017/ 18 حمل 1396 به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی افزود: پس از این تجاوز، ایران، روسیه و سوریه رسما خواهان اعزام هیات حقیقت‌یاب بین المللی برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا شدند، اما واشنگتن و متحدانش برای جلوگیری از افشای پوچ بودن اتهامات مطرح شده علیه سوریه، مانع انجام این اقدام شدند.

پس از حمله شیمیایی مشکوک چهارم آوریل 2017 به منطقه «خان شیخون» در ادلب سوریه، آمریکا هفتم آوریل، پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه را که اصلی‌ترین مرکز مبارزه با گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه است هدف 59 فروند موشک کروز قرار می‌‌دهد.

 

کلیدواژه