سرطان 08, 1396 06:05 Asia/Kabul
  •  قاسمی: سرمنشا قاچاق انسان سیاست های مداخله جویانه آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: سرمنشاء قاچاق انسان را باید در سیاست های یکجانبه گرایانه، مداخله جویانه، تجاوزگرانه، جنگ های فرسایشی، پاکسازی نژادی و تروریسمی دانست که آمریکا و متحدانش در اکثر آنها دخالت دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه رویکردهای خصمانه واشنگتن علیه ایران روز سه شنبه در گزارشی مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران حداقل استانداردها برای از بین بردن قاچاق انسان را رعایت نمی کند.

«بهرام قاسمی» چهارشنبه شب در واکنش به اتهامات مطرح شده در گزارش «قاچاق انسان» وزارت امور خارجه آمریکا علیه ایران، اقدام واشنگتن در تهیه و انتشار این گزارش و طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و دولت آمریکا را فاقد مشروعیت لازم برای ارائه چنین گزارش هایی درباره سایر کشورها دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر این که این گونه گزارش های آمریکا، یک سویه، مغرضانه و مبتنی بر استانداردهای دوگانه و سیاسی و صرفا به منظور خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم می شوند، افزود: اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درحالی است که جمهوری اسلامی ایران، تحت لوای اصول و آموزه های اسلامی، از یکی از مترقی ترین قوانین اساسی و وضع شده در زمینه حمایت از شان و کرامت انسان برخوردار است.

قاسمی همچنین با بیان این که جامعه جهانی انتظار دارد عاملین و مسببین سیاست ها و اقدامات ضدانسانی که موجب بروز و تشدید پدیده «قاچاق انسان» در جهان شده است، شناسایی و با آنها برخورد مناسب صورت گیرد خاطر نشان کرد،  در این ارتباط، مسئولیت دولت آمریکا امری بدیهی است و واشنگتن نباید و نمی تواند با فرافکنی در این امر مهم و متهم کردن سایر کشورها به اتهامات نادرست و بی اساس، از خود سلب مسئولیت کند.

 

کلیدواژه