سرطان 08, 1396 15:45 Asia/Kabul
  • رییس مجلس ایران: سلاح‌های داعش از مریخ نیامده است

رییس مجلس شورای اسلامی ایران از کشورهایی که سلاح در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، علی لاریجانی که برای شرکت در نشست رییسان مجالس اوراسیا در کره جنوبی حضور داشت، به خبرنگاران گفت: در حالی که برخی کشورها به داعش کمک کردند، ایران به دولت‌های عراق و سوریه کمک کرد تا تروریست ها را سرکوب کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه عربستان نباید از تروریست‌ها حمایت کند گفت: داعش اکنون 30 میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد که از کره مریخ نیامده است!

رییس مجلس شورای اسلامی ایران از سیاست کاسبکارانه و تاجرمآبانه آمریکا انتقاد کرد و گفت: در قضیه قطر دیدید ظرف چند روز سیاست آمریکا چقدر تغییر کرد به طوری که آمریکایی ها ابتدا مانند عربستان، قطر را تهدید کردند اما بعد از امضای قرارداد کلان فروش‌اف 16 به قطری‌ها، سیاستشان تغییر کرد و مانور مشترک نیز با این کشور انجام دادند.

لاریجانی درباره پایبند نبودن آمریکایی ها به توافق هسته‌ای هم گفت: برجام توافقی بین المللی است که به تصویب شورای امنیت رسیده و ساز و کار حل اختلاف هم در آن دیده شده است. برهم زدن این توافق به نفع خود آمریکایی‌ها هم نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران  درباره مسائل شبه جزیره کره هم گفت: جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح کشتار جمعی را نادرست می داند و آماده است تا از روابط خود برای حل و فصل مسائل دو کره استفاده کند.

کلیدواژه