روحانی آزاد سازی موصل از اشغال داعش را تبریک گفت
(last modified 1396-04-10T03:15:59+00:00 )
سرطان 10, 1396 07:45 Asia/Kabul
  •  روحانی آزاد سازی موصل از اشغال داعش را تبریک گفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه به رئیس جمهور، نخست وزیر و آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق،  آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا (شمال عراق) از اشغال داعش را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» روز جمعه  در پیام خود به «فواد معصوم» خاطر نشان کرد، تحولات مثبت امنیت‌ آفرین در عراق و پیروزی در مبارزه بی‌امان با تروریسم و افراط، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه مردم و نیروهای نظامی این کشور و کمک کشورهای همسایه در زدودن پیکره وحشت داعش و نابودی حامیان و منابع آنان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز تصریح کرد، این پیروزی عظیم که به لطف همکاری، هماهنگی، فداکاری و تلاش مردم سخت‌کوش و نیروهای نظامی و حشدالشعبی قهرمان، با حمایت کشورهای همسایه انجام پذیرفت، نشان دهنده اهمیت مبارزه واقعی با جنایتکارانی است که خشونت و آدم‌کشی را ظالمانه به‌نام اسلام به نمایش گذاشتند.

روحانی با اشاره به این که  جمهوری اسلامی ایران خود را در شادی مردم عراق برای آزادسازی موصل شریک می داند از آمادگی ایران برای تداوم مبارزه همه‌جانبه با تروریست ها در تمام منطقه خبر داد.

«حسن روحانی» همچنین در پیام خود به  آیت الله سیستانی خاطر نشان کرد، پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، بار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود، سه سال پیش در روزهای نا امیدی و هرج و مرج، این حوزه و مرجعیت بود که امید و اراده لازم برای مبارزه را به جامعه عراق برگرداند، و موجب حرکت مردم و ارتش در برابر متجاوزان گردید.

تلویزیون دولتی عراق روز پنجشنبه از «پایان داعش» در موصل عراق خبر داد.

 

کلیدواژه