شمخانی: آگاه‌سازی افکار عمومی از وظایف رسانه‌های مستقل جهان است
(last modified 1396-04-11T07:35:59+00:00 )
سرطان 11, 1396 12:05 Asia/Kabul
  •  شمخانی: آگاه‌سازی افکار عمومی از وظایف رسانه‌های مستقل جهان است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران گفت: راهبرد «هر مستضعف مظلوم یک رسانه» باید سرلوحه فعالیت رسانه‌های مستقل جهان در مسیر آگاه‌سازی افکار عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد (شمال شرق ایران) افزود: آگاه سازی افکار عمومی جهان به واقعیت‌های دین اسلام و مقابله موثر با عملیات روانی علیه محور مقاومت، کار ویژه فعالیت رسانه‌های کشورهای اسلامی است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم در آیین افتتاحیه نهمین اجلاس مجمع عمومی رسانه های جهان اسلام با اشاره به موقعیت مکانی و زمانی برگزاری این اجلاس با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت بدون تمرکز قوا نمی توان بر این مشکلات دست ساز استکبار غلبه کرد ایشان مسیر رسانه ای موثر دنیای اسلام را مبتنی بر نقشه راه، تجمیع قوا و تشخیص اولویتها دانست.

وی جریان فرهنگ مسلط را از آن کسانی دانست که بیشترین برنامه ریزی را برای پوشش اوقات فراغت دارند.

شمخانی جهت تولیدات رسانه ای دنیای اسلام را تولیدات حلال دانست و گفت نباید بین تولید حلال و مباح رسانه ای رقابت ایجاد کنیم که اگر این شود عرصه برای رسانه های معاند فراهم می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی تاکید کرد هیچ جریان حق طلب و اسلامی نباید حتی گمان جدایی از چتر حمایتی انقلاب اسلامی را در درون خود احساس کند.

شمخانی فلسطین را سنجه ای واقعی برای سنجش راستی آزمایی جریانهای فکری و اسلامی در پهنه دنیای اسلام دانست.

دکتر شمخانی سوال بزرگ پیش روی جریانهای اسلامی را قرار گرفتن بر دو راهی تکفیر و سکولار دانست و تاکید کرد اسلام نه به تکفیر و نه به سکولار ختم می شود چرا که این دو جریان غیر واقعی و تحمیلی و دست ساز است.

وی گفت ما باید در مقابل دو جریان موهوم سکولار و تکفیر مدلی موفق و کارآمد را معرفی کنیم. مدلی که نمونه ای ازآن در قالب جمهوری اسلامی توانست بیش از 37 سال موفقیت را در خلال همه دشمنیها و سنگ اندازیها در کارنامه داشته باشد همین تفکر است که موصل راآزاد کرد.

شمخانی با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمین در دو آیین اربعین و حج رسالت رسانه های متعهد را پوشش مناسب این دو آیین باشکوه اسلامی دانست. ایشان اربعین را نماد اجتماعی از مسلمین برای مقابله با مستکبرین دانست که رسانه های اسلامی باید جهت این مقابله را به سمت صهیونیستها برگردانند.

وی اظهار کرد: باید از هرگونه افراط‌گری مذهبی در رسانه‌ها و نزاع‌هایی که فقط منافع سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و نظام سلطه را محقق می‌کنند پرهیز شود و ظرفیت‌های جهان اسلام به سمت رشد اقتصادی، قدرت یافتن در معادلات جهانی و استقرار صلح و امنیت هدایت شود.

شمخانی با اشاره به ضرورت تولید و انتشار مستمر اخبار و تحلیلی‌های واقع‌گرایانه گفت: از بین رفتن قبح رابطه با رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان و کشورهای اسلامی حاصل کارکرد مشترک دیپلماسی و رسانه وابسته به جریان سرسپرده به بیگانگان در منطقه است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران افزود: اتاق فکر و ستاد راهبری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی باید به صورت مستمر رسانه‌های جهان اسلام را به اولویت‌های پیش‌رو آگاه کند و اجازه ندهد موضوعات فرعی جانشین مسائل اصلی شود.

نهمین نشست رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی روز یکشنبه با حضور230 شبکه از 36 کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

 

کلیدواژه