سرطان 11, 1396 13:01 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه و کوتاه کردن دست دشمنان و گرفتن بهانه از آنان است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در همایش سراسری قوه قضائیه در تهران افزود: دشمن به دنبال بی ثباتی و تهدید صلح و توسعه منطقه خاورمیانه است تا سلاح بفروشد و بهانه‌های خود را برای دخالت در منطقه افزایش دهد.

روحانی، سیاست ایران را مانع شدن از بسط توسعه نفوذ و قدرت آمریکا در منطقه دانست و تصریح کرد: هدف سیاست خارجی ایران قرار دادن اروپا، چین و روسیه مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و محکوم کردن سیاست‌های مداخله جویانه واشنگتن است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، به شکست بررسی طرح آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درخصوص قطعنامه 2231 و موشک‌های ایران اشاره کرد و گفت: اروپا، چین و روسیه و دیگر کشورها با اصل این طرح آمریکایی مخالفت کردند.

رئیس قوه مجریه ایران خاطرنشان کرد: ایران اکنون در شرایطی قرار دارد که اتحادیه اروپا، روسیه، چین و بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی در موضوعات مختلف در کنار ایران قرار دارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به کوتاهی و تخلف آمریکا در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و افزود: ایران هیچ گاه در تعامل با آمریکا نبوده و تخلف و نقض برجام توسط آمریکا با مخالفت روسیه، چین و اروپا رو به رو شده است.

 

کلیدواژه