ایران ، سد عبور مواد مخدر در جهان
(last modified 1396-04-14T13:02:20+00:00 )
سرطان 14, 1396 17:32 Asia/Kabul
  • ایران ، سد عبور مواد مخدر در جهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران، تنها سد عبور مواد مخدر به سمت اروپا است که در تمام مناطق و مرزهای خود با قاچاقچیان مبارزه می کند.

«سردار محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حاشیه همایش «صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» در مشهد(شمال شرق ایران) اظهار کرد: برخی کشورهای اروپایی عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر ندارند و می توان ادعا کرد که ایران به تنهایی جور جهان را می کشد.

سردار زاهدیان افزود: حضور نیروی نظامی کشورهای غربی در افغانستان و افزایش همزمان میزان تولید و کشت این مواد در این کشور، نشانگر آن است که این کشورها با وجود ادعای اشراف اطلاعاتی، تلاشی برای مبارزه با مواد مخدر انجام نمی دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد پیمان های دوجانبه بین المللی و منطقه ای از اهداف ایران در مبارزه با مواد مخدر است تصریح کرد: باید از ظرفیتهای همه کشورها برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

در پایان «همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» در مشهد، 17 تُن مواد مخدر کشف شده ، امحاء شد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان، بیش از سه هزار و 500 شهید و بیش از 10 هزار زخمی در این راه تقدیم کرده است.

نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل به پیشتازی ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان دارند.

 

کلیدواژه