سرطان 16, 1396 15:16 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: حقوق بشر غربی دروغ است

خطیب نماز جمعه تهران، حقوق بشر غربی را دروغی بیش ندانست و تاکید کرد مجامع حقوق بشری در برابر جنایات آل سعود و آل خلیفه سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار برون مرزی؛ حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به حمایت‌های همه جانبه آمریکا از عربستان و بحرین تصریح کرد رژیم سعودی و آل خلیفه با چراغ سبز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، مردم عربستان، یمن و بحرین را سرکوب می‌کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود وضعیت مردم مسلمان بحرین، یمن و مردم شرق عربستان در سایه سکوت مجامع بین‌المللی حقوق بشری اسفبار است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، همچنین به اوضاع مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت دولت این کشور مردم جمهوری آذربایجان را از تعالیم قرآنی و عزاداری منع کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران به ادامه بازداشت «شیخ ابراهیم زکزکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه توسط دولت این کشور نیز اشاره کرد و از مقامات نیجریه‌ای خواست دلیل این بازداشت را توضیح دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی همچنین از مسوولان قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران خواست جنایات علیه مسلمانان در سراسر جهان را پیگیری و بلندگوی مظلومان جهان باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه هفته گذشته در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه و رئیسان کل دادگستری‌های سراسر ایران تاکید کردند: پیگیری حقوقی مسائل و قضایای بین المللی مهم است و قوه قضائیه می‌تواند در این مسائل وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.