سرطان 17, 1396 13:11 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی، بر رفع ابهامات گزارش کمیته حقیقت‌یاب این سازمان در خصوص حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون سوریه تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس، نشست فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در خصوص سوریه برای بررسی گزارش هیأت حقیقت یاب این سازمان در خصوص کاربرد سلاح‌های شیمیایی در منطقه خان شیخون برگزار شد. 

مخالفان مسلح و تروریست‌ها 15 حمل سال روان مدعی شدند ارتش سوریه به منطقه «خان شیخون» در ادلب، حمله شیمیایی کرده است. 

هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند در این نشست تاکید کرد: گزارش هیأت حقیقت یاب در ارتباط با حمله شیمیایی خان شیخون سوریه دارای ابهاماتی در زمینه منابع، نحوه دریافت اطلاعات، نمونه برداری و عدم انجام بازرسی از محل این حمله بوده و ایران امیدوار است ابهامات این گزارش با همکاری دولت سوریه برطرف شود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است، حمله موشکی 18 حمل سال روان آمریکا به سوریه به بهانه کاربرد سلاح‌های شیمیایی، به منزله نادیده گرفتن و زیر سؤال بردن مشروعیت و جایگاه سازمان منع سلاح های شیمیایی بوده و مغایر با کلیه قواعد حقوق بین‌الملل است.

پس از حمله شیمیایی مشکوک 15 حمل سال روان به منطقه «خان شیخون» در ادلب سوریه، آمریکا هفتم آوریل، پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه را که اصلی‌ترین مرکز مبارزه با گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه است، هدف 59 فروند موشک کروز قرار داد.

 

کلیدواژه