امیرعبداللهیان: فرسایشی کردن بحران های منطقه با هدف فروش سلاح بیشتر است
(last modified 1396-04-18T03:26:36+00:00 )
سرطان 18, 1396 07:56 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: فرسایشی کردن بحران های منطقه با هدف فروش سلاح بیشتر است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: فرسایشی کردن بحران های منطقه از جمله تداوم تجاوز علیه یمن، تهدید کردن سوریه به حمله نظامی و تداوم تنش در روابط ریاض- دوحه با هدف فروش سلاح بیشتر به منطقه است.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز شنبه در دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران، هرگونه بهانه جویی بی اساس آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را در ترغیب واشنگتن بر توسل به زور در سوریه، اقدامی نسنجیده، شتابزده و تشویق کننده تروریست ها خواند و  اظهار کرد: کاخ سفید در شرایط کنونی به دنبال تغییر تاکتیک در سوریه است و مانند روزهای اول بحران در سوریه به دنبال حذف «بشار اسد» رئیس جمهوری قانونی این کشور است.

امیرعبداللهیان افزود: با وجود خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سرنگونی دولت قانونی سوریه،‌ انتخاب و اراده ملت این کشور تنها راه تعیین کننده سرنوشت نهایی سوریه خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران بر گفت وگو و مذاکره سیاسی تاکید دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل همچنین روابط تهران و دمشق را راهبردی و ممتاز دانست و بر تداوم همکاری های تهران، مسکو و دمشق در کمک به سوریه تاکید کرد.

«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با تمجید از حمایت دولت و ملت ایران از سوریه گفت: هدف آمریکا و غرب، دور کردن نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه است اما تهران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه دارد.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به تحولات سوریه، یمن، بحرین و لیبی تصریح کرد: سوریه از راه حل سیاسی و گفت وگو برای کمک به حل بحران های منطقه ای حمایت می کند.

 

کلیدواژه