آغاز همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه ایمنی هسته‌ای
(last modified 1396-04-22T03:17:56+00:00 )
سرطان 22, 1396 07:47 Asia/Kabul
  • آغاز همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه ایمنی هسته‌ای

هیات عالی اتحادیه اروپا و نظام ایمنی هسته‌ای ایران اولین پروژه مشترک همکاری خود را به ارزش دو میلیون و پانصد هزار یورو در زمینه ایمنی هسته‌ای آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، هیات عالی اتحادیه اروپا و مرکز نظام ایمنی هسته ای ایران پس از سه روز مذاکره در تهران، روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: این پروژه سه سال و نیم به طول خواهد انجامید و از اهداف اصلی آن ارتقاء توانمندی نظام ایمنی هسته‌ای ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد یک مرکز ایمنی هسته‌ای، استقرار چارچوب نظارتی و انجام ارزیابی نحوه اجرای آزمایش های مقاومت استحکام در یک نیروگاه قدرت هسته‌ای و همچنین ارائه فعالیت‌های آموزشی بیشتر خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، همکاری در زمینه ایمنی هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در بردارنده مزایایی برای دیگر حوزه‌های همکاری نیز خواهد بود و موجب تسهیل در استقرار یک ساختار قانونی و نظارتی هم راستا با استانداردهای بین‌المللی می شود.

اتحادیه اروپا یک پروژه تکمیلی به ارزش چهار میلیون یورو را نیز در 31 جوزا برابر با  21 ژوئن 2017 با هدف ادامه حمایت از نظام ایمنی هسته‌ای ایران در سال‌های آتی به تصویب رسانده بود.

کلیدواژه