غریب آبادی: مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر مصداق رعایت حقوق بشر است/ جان شهروندان اروپایی برای ایران مهم است
(last modified 1396-04-22T05:22:12+00:00 )
سرطان 22, 1396 09:52 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر مصداق رعایت حقوق بشر است/ جان شهروندان اروپایی برای ایران مهم است

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به تلاش قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از کشورهای همسایه ایران به اروپا از مسیر ایران تصریح کرد: مبارزه جمهوری اسلامی ایران با قاچاق مواد مخدر مصداق رعایت حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، «کاظم غریب آبادی» چهارشنبه شب در شیراز ( جنوب ایران) با بیان این که در ایران به اندازه کل جهان مواد مخدر کشف می شود، خاطر نشان کرد؛ ایران همسایه (افغانستان) بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: ایران می تواند مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا را باز بگذارد اما جان شهروندان اروپایی برای جمهوری اسلامی ایران مهم است.

«کاظم غریب آبادی» با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر همواره شهید و مجروح می دهد اما نمی گذارد مواد مخدر از ایران ترانزیت شود اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار و پانصد شهید و بیش از آن  زخمی در این راه تقدیم کرده است.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین به  ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی علیه ایران در خصوص مجازات اعدام اشاره کرد و گفت: 90 درصد اعدام هایی که در ایران صورت می گیرد، مجازات قاچاقچیان مواد مخدری است که با ترویج اعتیاد ، جامعه ای را نابود می کنند.

«کاظم غریب آبادی» افزود: اگر غرب بعد از جنگ های جهانی به فکر پرداختن به حقوق بشر افتاده است، اسلام 14 قرن است که کرامت انسانی و حقوق بشر را ارج نهاده و آن را اولویت داده است.

کلیدواژه