سفیر ایران در لاهه به سوء استفاده برخی کشورها از سازمان منع سلاحهای شیمیائی هشدار داد
(last modified 1396-04-23T10:16:55+00:00 )
سرطان 23, 1396 14:46 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در لاهه به سوء استفاده برخی کشورها از سازمان منع سلاحهای شیمیائی هشدار داد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) در لاهه ،  ضمن انتقاد از برگزاری نشست فوق العاده شورای اجرایی این سازمان ، آن را اقدامی تبعیص آمیز و بر اساس استانداردهای دو گانه علیه سوریه ارزیابی کرد .

به گزارش روز جمعه ایرنا ، علیرضا جهانگیری در هشتاد و پنجمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیائی ، با ابراز نگرانی از کاربرد این سلاح ها توسط گروه های تروریستی در سوریه و عراق ، خواستار محکوم کردن این اقدامات توسط کشورهای عضو شد .

سفیر و نماینده دائم ایران در لاهه  بر لزوم اتخاذ تدابیری همه جانبه برای جلوگیری از وقوع مجدد کاربرد سلاحهای شیمیائی توسط گروههای تروریستی تاکید کرد.  وی همچنین  اهمیت همکاری های بین المللی در زمینه اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی را خاطر نشان کرد و خواستار پرهیز از اعمال محدویت های مغایر با کنوانسیون در روابط تجاری کشورها شد .

سفیر و نماینده دائم ایران در لاهه ،  خواستار اجرای کامل ماده یازده کنوانسیون مبنی بر لزوم توسعه اقتصادی و تکنولوژیک کشورهای عضو و تشویق و توسعه همکاری های بین المللی در زمینه فعالیت های شیمیایی و همچنین مبادله بین المللی اطلاعات علمی و فنی در زمینه های صلح آمیز شد .

شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW است و  هشتاد و پنجمین اجلاس آن از 20 سرطان در لاهه آغاز و تا  امروز جمعه 23 سرطان ادامه دارد .