سرطان 24, 1396 15:31 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: مرحله نوین انتفاضه فلسطین آغاز شده است

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: عملیات شهادت طلبانه دیروز (جمعه) جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی ،نشانه تغییر و تحول در روند مقاومت و شروع مرحله نوین انتفاضه فلسطین ضد اشغالگران قدس است. 

روز جمعه سه جوان فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه درمسجد الاقصی، دو نظامی صهیونیست را کشتند و خود نیز به دست نظامیان صهیونیست شهید شدند.

به گزارش العالم ،"حسین امیرعبداللهیان"دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با محکوم کردن اقدام اسرائیل درممانعت از ورود نمازگزارن به مسجدالاقصی درپی عملیات شهادت طلبانه دیروز، افزود:از اشغال این مکان مقدس از سال 1969 تاکنون، این اولین بار است که رژیم صهیونیستی در اقدامی بی شرمانه  به ممانعت از ورود نمازگزاران و جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در قبله اول مسلمین اقدام کرده است. 

امیر عبداللهیان تصریح کرد: سیاست رژیم صهیونیستی در تلاش برای تغییر پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و سکوت جوامع بین المللی وحمایت منفعت طلبانه دولت آمریکا و سکوت برخی حاکمان عرب در این موضوع، رژیم صهیونیستی را گستاخ تر کرده است .

وی افزود ، البته این شرایط ، مردم مظلوم فلسطین را بر آن داشته است که با هر ابزاری بر مبنای اصول حقوق بین الملل اعتراض خود را اعلام و از حق مشروع و طبیعی خود دفاع کنند. 

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین خطاب به طرفهایی که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند  گفت: باید این حقیقت را که مسئولان مقاومت و مردم فلسطین مدتهاست به آن رسیده اند درک کنند که تنها راه نیل به حقوق ملت فلسطین، مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس است.

 

کلیدواژه