سرطان 26, 1396 12:35 Asia/Kabul
  •  سرلشکر باقری : قدرت موشکی ایران قابل معامله و مذاکره نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره دانست.

به گزارش سپاه نیوز؛ «سردار سرلشکر محمد باقری» روز دوشنبه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد (شمال شرق ایران)، با تاکید بر اینکه ایران توان آمادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات دشمن حفظ و ارتقا بخشیده است گفت: ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است ، ضمن دفاع جانانه از مرزهای کشور و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری، امنیت مثال زدنی را نیز برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به اظهارات مداخله جویانه مقامات نظامی آمریکا که از ضرورت تغییر نظام در ایران سخن گفته اند تصریح کرد: مقامات آمریکایی قدری عاقلانه تر، سنجیده تر و پخته تر درباره ایران که با سربلندی و صلابت در برابر تمامی توطئه ها ایستادگی کرده است صحبت کنند.

سرلشکر باقری به تحریم های ضد ایرانی سنای آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکبار به ویژه آمریکا ایستادگی کرده و روز به روز مقاومتر شده است لذا تحریم های بعدی نیز به فرصتی برای رشد، بالندگی و خود اتکایی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: همردیف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروه های تروریستی و جاری کردن تحریم های مشابه آنان برای سپاه توسط واشنگتن، ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه ها و نیروهای مستقر آنان در منطقه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین طرح موضوع برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش های جدید در این منطقه دانست و تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش های مختلف این سرزمین است. 

 

کلیدواژه