سرطان 28, 1396 14:05 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا نمی‌تواند مروج حقوق بشر و ثبات در جهان باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا با زیر پاگذاشتن تعهدات بین المللی خود از جمله تعهدات با پاریس، کوبا، آمریکای شمالی و شرق آسیا نشان داد نمی‌تواند مروج حقوق بشر، قانون‌گرایی و ثبات و امنیت در جهان باشد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، درباره رفتار ناصحیح آمریکا در قبال تعهدات بین المللی، افزود: آمریکا در دوران جدید بسیاری از تعهداتش را زیرپا گذاشته است و کشوری که خود ثبات ندارد و به قوانین و مقررات احترام نمی‌گذارد، نمی‌تواند دیگران را به ثبات، امنیت و آرامش دعوت کند.

روحانی، حضور آمریکا در منطقه را باعث تشدید اختلافات و درگیری‌ها دانست و تصریح کرد: ملت عراق و سوریه و کشورهای همجوار و رزمندگان مقاومت با فداکاری منطقه را از تروریسم نجات داده‌اند و در آینده هم به طور کامل منطقه را از شر تروریسم نجات خواهند داد.

روحانی همچنین با اشاره به ناکامی توطئه‌های آمریکا برای متهم کردن ایران به نقض برجام اظهار کرد: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایدار خواهد ماند، اما آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف به دنبال اعمال تحریم‌های جدید هستند که با هیچ منطق و روح و متن برجام هم سازگار نبوده و در تعارض است.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌هایی را تحت هر عنوان و بهانه علیه ایران اعمال کنند، ملت ایران پاسخ مناسب به آنها خواهد داد.

رئیس قوه مجریه ایران گفت: ملت ایران توانست با یک قرارداد چندجانبه و بین المللی موفقیت بزرگ و بی‌نظیری را در تاریخ سیاسی ایران به دست آورد و در برابر قدرت‌های بزرگ از حقوق خودش دفاع کند.

 

کلیدواژه