سرطان 28, 1396 14:19 Asia/Kabul
  •  قاسمی: تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه، دخالت آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت: آمریکا، سیاست‌های مستقل، روشنگرانه و توام با عزت و تدبیر ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین المللی را تهدیدی در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه خود می‌داند.

«هیثر نوئرت»  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه در نشست خبری، به زعم خود ایران را به نقض روح برجام متهم کرد و مدعی شد ایران یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها ضد آمریکا و صلح و امنیت منطقه است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات «هیثر نوئرت» گفت: متهم کردن ایران به نقض روح برجام در حالی است که دولت آمریکا در دو سال گذشته همواره با اقدامات، تصمیمات و سیاست‌های تنش‌زای خود، برخلاف تعهداتش درچارچوب برجام، مبنی بر اجرای «حسن‌نیت» و اجرای «موفقیت‌آمیز» آن، اقدام کرده است.

قاسمی، تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم در مسیر بهره‌گیری ایران از منافع و مزایای برجام سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد اتهام بی‌ثبات سازی منطقه توسط ایران، این ادعا را پوچ و بی‌اساس خواند و گفت: پیوستگی و تعلق فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی ایران، همواره صلح و ثبات و امنیت منطقه را به همراه داشته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ایران معتقد است توسعه و رفاه ملت‌های اسلامی فقط از طریق برقراری آرامش و امنیت و بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای قابل تحقق است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین برنامه‌های نظامی ایران را درچارچوب دفاعی و بازدارندگی دانست و تاکید کرد: تهدید جدی و واقعی برای امنیت، ثبات و توسعه منطقه، دخالت آمریکا در امور کشورها با هدف بی‌ثبات سازی و ناامنی با اهداف خاص است.

 

کلیدواژه