سرطان 29, 1396 06:07 Asia/Kabul
  • ظریف: با شکست برجام، دستیابی به توافق دیگر غیرممکن است

وزیر خارجه ایران اظهار کرد: حتی تصور مذاکرات دوباره هسته‌ای با آمریکا، خطرناک است و در صورت شکست این توافق، دستیابی به توافقی دیگر غیرممکن خواهد بود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با نشریه نیویورکر آمریکا تاکید کرد: دستیابی به توافق کنونی هسته‌ای در دوسال پیش به قدر کافی پیچیده بود و رسیدن به یک توافق دیگر عملا غیرممکن است.  

وزیر خارجه ایران گفت: این تصور که جمهوری اسلامی ایران حاضر به مذاکره دوباره با آمریکا بوده، اندیشه‌ای باطل است.

ظریف درعین حال گفت وگو با وزیر خارجه آمریکا را در صورتی که درچارچوب اجرای مفاد برجام، موثر و مفید واقع شود را رد نکرد و اظهار کرد: اگر در رابطه با اجرای توافق هسته‌ای ضرورت داشته باشد، مخالفتی برای دیدار و گفت و گو با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ندارد.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درخواست مذاکره با دولت آمریکا را مطرح نکرده است و تصور نمی‌شود در آینده هم چنین اتفاقی رخ دهد.

وزیر خارجه ایران همچنین درباره اقدامات دولت جدید آمریکا ضد ایران اظهار کرد: شاید هدف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این باشد که با اجرای تدابیر سخت، ایران را به پشت‌کردن به برجام وسوسه کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن ضد جمهوری اسلامی ایران، 18 فرد و گروه ایرانی و خارجی را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

کلیدواژه