سرطان 29, 1396 09:51 Asia/Kabul
  • درخواست از ایران برای حضور مستشاری در سوریه و عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن گفت: حضور ایران در سوریه و عراق به درخواست دولت قانونی این دو کشور بوده است و دخالت در امور داخلی آن ها به شمار نمی رود.

به گزارش ایرنا، «مجتبی فردوسی پور» سفیر ایران در اردن روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "josat" اردن با تشریح سابقه تاریخی مناسبات دوجانبه ایران با اردن و جهان عرب بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی کشورها و حل و فصل اختلافات موجود از طریق گفت و گوهای سازنده تاکید کرد.

فردوسی پور، ایران را بازیگر فعال در حل و فصل بحران های منطقه ای با رویکرد دیپلماتیک و مسالمت آمیز دانست و گفت: نمونه ای از نقش آفرینی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی و دوجانبه، تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه با پیگیری روند گفت و گوهای آستانه و ژنو است.

وی همچنین تلاش فراگیر بین المللی در مبارزه جدی با تروریسم و افراط گرایی را خواستار شد و همه بازیگران منطقه ای و بین المللی را به برقراری امنیت در مرزهای مشترک با سوریه فراخواند.

سفیر ایران در اردن، با اشاره به هم پیمانی رژیم صهیونیستی با گروه های تروریستی و تندور، بحران های منطقه ای را خواست رژیم صهیونیستی در مسیر تامین و تضمین امنیت آن رژیم برشمرد.

کلیدواژه