ولایتی: بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال برجام بی‌پاسخ نخواهد ماند
(last modified Sat, 22 Jul 2017 13:15:10 GMT )
سرطان 31, 1396 17:45 Asia/Kabul
  •  ولایتی: بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال برجام بی‌پاسخ نخواهد ماند

عضو هیات نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ایران در واکنش به اقدام‌های آمریکا درچارچوب نقض برجام گفت: بدعهدی آمریکایی‌ها درخصوص برجام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

«علی اکبر ولایتی» عضو هیات نظارت بر اجرای برجام روز شنبه در جمع خبرنگاران در تهران، در زمینه قانع نشدن ایران درباره نقض برجام از سوی آمریکا در نشست دیروز (جمعه) کمیسیون مشترک برجام در وین افزود: ایران به عنوان یکی از اعضای کمیسیون نظارت بر برجام به این نقض عهد آمریکا معترض است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، 27 سرطان 1396در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن ضد جمهوری اسلامی ایران، 18 فرد و گروه ایرانی و خارجی را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران همچنین درباره اقدام‌های اخیر دولت کویت در قبال ایران اظهار کرد: به مصلحت دولت و ملت کویت است که روابط خود با ایران را بر اساس حُسن‌همجواری تنظیم کنند و منافع ملی خود را تحت فشار سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار ندهند.

وزارت خارجه کویت پنجشنبه گذشته (20 ژوئیه) به بهانه پرونده گروهک «العبدلی» که ادعا شده گروهی مسلح وابسته به ایران است، دستور داد کادر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کویت کاهش یابد.

ولایتی همچنین با اشاره به صادر نشدن روادید هیات دیپلماتیک ایرانی از سوی عربستان برای اعزام به حج، گفت: دولت ایران با شرط حفظ عزت و حرمت حجاج ایرانی با اعزام حجاج موافقت کرده است و قطعا جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و عزت حجاج خود خواهد بود.

«محمدابراهیم رضایی» عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه از صادر نشدن روادید برای تیم 10 نفره وزارت خارجه ایران برای استقرار در عربستان خبر داد.

امسال بیش از 86 هزار نفر از ایران برای فریضه حج، عازم مدینه و مکه خواهند شد.

 

کلیدواژه