امیر اسماعیلی: فناوری ساخت موشک «صیاد- 3» فقط در اختیار چند کشور است
(last modified 1396-05-01T03:44:44+00:00 )
اسد 01, 1396 08:14 Asia/Kabul
  •  امیر اسماعیلی: فناوری ساخت موشک «صیاد- 3» فقط در اختیار چند کشور است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران گفت: فناوری‌های تجمیع شده در ساخت موشک پدافند هوایی برد بلند «صیاد- 3» فقط در اختیار چند کشور است که متخصصان ایرانی توانستند در دوران تحریم و با تکیه به توان داخلی آن را طراحی و تولید کنند.

«امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش ایران روز شنبه در مراسم رونمایی موشک پدافند هوایی برد بلند «صیاد- 3» در تهران اظهار کرد: رونمایی از «صیاد- 3» فقط تولید یک موشک نیست، بلکه تولد یک فناوری جدید است.

امیر اسماعیلی افزود: موشک پدافند هوایی برد بلند «صیاد- 3»  از قابلیت‌های فراوانی در نبرد الکترونیک برخوردار است و امکان به کارگیری آن علیه اهداف با سطح مقطعی کم وجود دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش ایران تاکید کرد: این موشک که متصل به سیستم سلاح «تلاش- 2» بوده وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی ایران شده است و قابلیت‌های موشک «صیاد- 1 و 2» را دارد.

خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک پدافند هوایی برد بلند «صیاد- 3» صبح روز شنبه در تهران افتتاح شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در 10 سنبله 1395 در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

 

کلیدواژه