قاسمی: فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است
(last modified Sun, 23 Jul 2017 10:19:08 GMT )
اسد 01, 1396 14:49 Asia/Kabul
  • قاسمی: فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: استمرار سرکوب گسترده و تضییع حقوق فلسطینیان در دسترسی به اماکن مقدس در قدس‌شریف نشان می‌دهد که فلسطین مظلوم همچنان مساله اول جهان اسلام است.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه، تداوم سرکوب مردم مظلوم فلسطین در قدس اشغالی به بهانه ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: افکارعمومی، رسانه‌ها، آزاداندیشان، ملت‌ها و دولت‌های جهان باید از ملت مظلوم فلسطین در مقابله با تجاوزات و اقدامات ضدانسانی ِصهیونیست‌های غاصب، حمایت کنند.

قاسمی، با ابدی خواندن تعلق قدس شریف و مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان به همه مسلمان جهان و ملت فلسطین، افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان منبع و منشاء اصلی تروریسم دولتی و وحشت پراکنی، در منطقه عمل می‌کند.

قاسمی با انتقاد از سکوت برخی کشورهای منطقه به عنوان مدعیان اسلام‌مداری و محوریت جهان اسلام، از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل خواست با قاطعیت در برابر سرکوبگری و سیاست‌های تبعیض نژادی و تبعیض مذهبی رژیم صهیونیستی بایستند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین از نهادهای حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواست تا با عمل به وظایف خود، به سیاست‌های ضدانسانی، ضدفرهنگی و مخالف قواعد و مقررات حقوق بشری رژیم صهیونیستی پایان دهند.

رژیم صهیونیستی از 23 سرطان گذشته در ادامه اقدامات سرکوب‌گرایانه خود محدودیت‌هایی ضد فلسطینی‌ها برای ورود به مسجد الاقصی اعمال کرده است.

 

کلیدواژه