اسد 02, 1396 08:26 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: دولت عراق باید از تمامیت ارضی خود دفاع کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دولت عراق باید از تمامیت ارضی خود دفاع کند تا در آینده، عراق قدرتمندتر، امن و دموکراتیک در منطقه مشاهده شود.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر یکشنبه در دیدار «سرلشگر عرفان الحیالی» وزیر دفاع عراق در تهران، افزود: عراق جایگاه ارزشمندی در منطقه دارد، زیرا این کشور هم دارای جمعیت زیاد و هم امکانات و منابع فراوانی است و باید بتواند از این ذخایر ارزشمند خود استفاده کند.

لاریجانی، با اشاره به لزوم حفظ وحدت میان مردم و دولت عراق، تاکید کرد: همدلی و همراهی میان مردم و نیروهای مسلح عراق ظرفیت خوبی برای عراق ایجاد خواهد کرد، زیرا برخی از کشورها به دنبال ایجاد تفرقه در داخل عراق هستند و موضوع تجزیه عراق را مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس ایران، به توطئه‌های جدید رژیم اسرائیل در منطقه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند زمان مبارزه با تروریست‌ها در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود و از وحدت گروه‌ها و اقوام عراقی حمایت می‌کند.

«سرلشگر عرفان الحیالی» وزیر دفاع عراق هم در این دیدار گفت: ملت و دولت عراق هرگز حمایت کسانی که در جنگ با تروریست‌ها آنها را تنها نگذاشتند، فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: ملت عراق به هیچ طرف سیاسی اجازه تجزیه کشورشان را نخواهد داد، چون پیروزی در برابر تروریست‌ها مدیون خون کشته‌شدگان برای حفظ وحدت عراق بوده است.

 

کلیدواژه