قاسمی : اقدامات آمریکا ضد ایران خصمانه است  
(last modified Mon, 24 Jul 2017 10:01:07 GMT )
اسد 02, 1396 14:31 Asia/Kabul
  • قاسمی : اقدامات آمریکا ضد ایران خصمانه است  

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: رفتار و اقدامات آمریکا خصمانه است و این کشور از هرگرنه لجاجت ضد ایران فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو دری درباره تشدید تحریم‌های احتمالی ایران به بهانه موشکی و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروزیهای اخیر سوریه و عراق در مبارزه با داعش افزود: آمریکا دولت قابل اعتمادی نیست و با تناقضات بسیاری مواجه است. 
قاسمی تصریح کرد: دولت فعلی آمریکا با برجام مواجه شده که از ساز و کار مستحکمی برخوردار بوده و ناچار است برای تضعیف آن دست به اقداماتی بزنند که عرصه را برای ایران تنگ کند و فضای روانی و سیاسی سختی برای جمهوری اسلامی در جهان ایجاد کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه آمریکا نگران اقتدار ایران است، افزود: آمریکا باید بداند که اقدامات نسنجیده اش،جز پشیمانی چیزی برایش ندارد، چون ایران مقتدر است و می‌تواند راه خود را در منطقه پیش ببرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین با تاکید بر این که برجام با استحکام لازم پیش می رود، گفت: آمریکایی ها همانطور که گفته اند هنوز به برجام پایبند هستند و بحث کارشکنی و عهدشکنی در مورد آن با موضوع نقد یا خروج از برجام متفاوت است.

قاسمی درباره مناسبات ایران و کویت و مهلت خروج به دیپلمات های ایرانی از این کشور افزود: دیپلمات های ایرانی اخراج نشده و حتی عنصر نامطلوب نیز معرفی  نشده اند، بلکه به درخواست دولت کویت شمار کارکنان سفارت ایران در آن  کشور کاهش می یابد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: تهران همواره روابط مثبتی در حوزه خلیج فارس با کویت داشته است و اقدام این کشور در شرایط کنونی در خصوص کاهش شمار کارکنان سفارت ایران ، قابل سرزنش است.

قاسمی درباره صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی در قالب هیات کنسولی جهت استقرار در عربستان برای رسیدگی به وضعیت کنسولی حجاج ایرانی هم گفت: هنوز از سوی عربستان برای دیپلمات‌های ایران ویزا صادر نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه گروه کنسولی ایران باید پیش از اعزام حجاج در عربستان مستقر شوند، افزود: موضوعی که به ابهامات در این زمینه اضافه می کند در ارتباط با شرایط و مکانیزم‌هایی بوده که هیات ایرانی قرار است تحت آن به وظایف خود عمل کند.