ولایتی : ایران ، نگران تحریم های آمریکا نیست
(last modified Tue, 25 Jul 2017 09:31:34 GMT )
اسد 03, 1396 14:01 Asia/Kabul
  •  ولایتی : ایران ، نگران تحریم های آمریکا نیست

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکا در 38 سال گذشته هیچ گاه با حسن نیت با جمهوری اسلامی ایران برخورد نکرده است ، گفت : ایران نگران تحریم های آمریکا نیست .

«علی‌اکبر ولایتی» روز سه شنبه با اشاره به تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد : ایران با اعتماد به نفس و با داشتن روابط سازنده با بسیاری از کشورها از جمله روسیه و چین می تواند مسائل خود را به پیش ببرد.

سنای آمریکا، 15 ژوئن در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران و مسکو، طرح تحریم های جدید علیه روسیه و ایران را تصویب کرد، اما در پی پیشنهاد طرحی از سوی جمهوریخواهان مبنی بر گنجاندن کره شمالی به بسته تحریم های ایران و روسیه، رأی گیری این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا به تعویق افتاد.

اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا روز شنبه توافق کردند این اصلاحیه را  امروز سه شنبه به تصویب برسانند.

«نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد  اخیرا با اشاره به حمایت های ایران و روسیه از دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور در جنگ شش ساله سوریه با تروریست ها، تاکید کرد: ترامپ و تیم وی در حال بررسی امکان تحریم بیشتر ایران و روسیه به دلیل حمایت از سوریه هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.