اسد 03, 1396 18:26 Asia/Kabul
  • گسترش همکاریهای امنیتی ایران و ترکیه

قائم مقام وزیر کشور ترکیه با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه دو کشور دوست و دارای تاریخ و فرهنگ مشترک هستند ، گفت : همکاری و ارتباط ایران و ترکیه برای برقراری امنیت در منطقه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد .

«محترم اینجه» روز سه شنبه در حاشیه امضای صورتجلسه نخستین نشست کارگروه مشترک ترکیه و ایران در تهران خاطر نشان کرد: دو کشور در این نشست درباره مبارزه با تروریسم ، مقابله با قاچاق و مهاجرت غیرقانونی، همکاری‌های امنیتی مذاکراه و توافق کردند .

صورتجلسه نخستین نشست کارگروه مشترک ترکیه و جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به امضای «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران و " محترم اینجه " قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه رسید.

در نشست دو روزه کارگروه مشترک ایران و ترکیه بر موضوعاتی از جمله همکاری عملیاتی و تبادل اطلاعات امنیتی برای مقابله با گروهک‌های تروریستی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و روان‌ گردان ، شناسایی و تحدید منابع مالی گروهک‌های تروریستی، مقابله با پولشویی، جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی، اتخاذ تدابیر لازم و استقرار نیروی کافی در پاسگاه‌های مرزی، تبادل اسامی و اطلاعات اعضای دستگیر شده تروریستها ، همکاری برای مقابله با داعش و مقابله با قاچاق انسان توافق شد.

 

کلیدواژه