کمالوندی: نقشه راه سوخت هسته‌ای ایران با روسیه اجرا می‌شود
(last modified Wed, 26 Jul 2017 04:19:22 GMT )
اسد 04, 1396 08:49 Asia/Kabul
  • کمالوندی: نقشه راه سوخت هسته‌ای ایران با روسیه اجرا می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران و روسیه با همکاری در عرصه انرژی هسته‌ای در پی سرعت دادن به طرح‌های در حال اقدام و به نتیجه رساندن آنان زودتر از برنامه پیش‌بینی شده هستند.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران سه شنبه‌شب در پایان مذاکرات خود با «الکسی لیخاچف» Alexey Likhachev رئیس شرکت روس اتم در مسکو، در گفت و گو با ایرنا، افزود: بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت روس اتم مشورت‌های دوره‌ای برگزار می‌شود و یکی از موضوع‌های این نشست درباره تکمیل واحد اول نیروگاه هسته‌ای بوشهر بود.

کمالوندی، درباره روند اجرای طرح احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز گفت: اجرای این طرح‌ها درچارچوب زمان‌بندی پیش‌بینی شده جلو می‌رود و براساس پیش‌بینی‌ها واحد دوم در حدود هشت سال و واحد سوم 10 ساله به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، همکاری ایران و روسیه در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را خوب دانست و افزود: پس از امضای برجام دو کشور همکاری‌های خوبی دارند. 

کمالوندی با اشاره به همکاری ایران و روسیه در زمینه مبادله اورانیوم غنی‌شده ایران با کیک زرد، تصریح کرد: در زمینه ایزوتوپ پایدار هم همکاری خوبی با روسیه وجود دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره اقدام‌های صورت گرفته درباره سوخت هسته‌ای در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر چرخه سوخت تسلط دارد که دربرگیرنده اکتشاف، تبدیل و غنی‌سازی تا تولید سوخت و پسماند است.

 

کلیدواژه