اسد 31, 1395 08:49 Asia/Kabul
  • نامه آیت الله ناصر مکارم شیرازی به پاپ فرانسیس
    نامه آیت الله ناصر مکارم شیرازی به پاپ فرانسیس

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در قم،از مواضع پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در مبرا دانستن اسلام از خشونت قدردانی کرد.

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در قم، در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، از مواضع وی در مبرا دانستن اسلام از خشونت قدردانی کرد.

در نامه این مرجع تقلید که عصرشنبه درپایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی منتشر شد، آمده است: از این که جنابعالی در سفر اخیر به پولند، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته اید، بسیار خرسندیم و این موضع منطقی در قبال دین اسلام و مبرا دانستن آن از اقدام های ضدانسانی گروه های تکفیری چون داعش، شایسته تحسین است.

در این نامه تصریح شده است: مسلما اتخاذ مواضع روشن و قوی از سوی رهبران دینی بر ضد خشونت، به خصوص خشونت هایی که به اسم دین در هر کجای جهان انجام می شود، لازم و ضروری است.

آیت الله مکارم شیرازی در این نامه همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی و جنون آمیز عناصر تکفیری در یکی از کلیساهای فرانسه و قتل وحشیانه یک کشیش گفت، به صراحت می گوییم از نظر تمام علمای جهان اسلام و اکثریت قاطع مسلمانان، فرقه های تکفیری از دین اسلام خارج بوده و بزرگ ترین بلای جان بشریت امروز هستند.

این مرجع تقلید در این نامه بیان کرده است: مسلما اگر حمایت بعضی از دولت های سلطه گر که به خاطر منافع مادی به گروه های تکفیری و تروریستی کمک می کنند، نبود، آنها تاکنون ریشه کن شده بودند.

 

کلیدواژه