بازتاب جهانی پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر ایرانی
(last modified 1396-05-06T14:08:38+00:00 )
اسد 06, 1396 18:38 Asia/Kabul
  • بازتاب جهانی پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر ایرانی

پرتاب موشک ماهواره بر ایرانی با نام «سیمرغ» بازتاب وسیعی در رسانه های خبری جهان داشت.

موشک ماهواره بر ایرانی «سیمرغ» روز پنجشنبه از پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) در تهران با موفقیت به فضا پرتاب شد. پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران است که همه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره برها را بر عهده دارد. موشک ماهواره بر سیمرغ قادر است ماهواره هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

«روزنامه وال استریت ژورنال» Wall Street Journal درباره پرتاب موشک ماهواره بر «سیمرغ» گزارش داد: ایران با موفقیت، موشکی را آزمایش کرده که برای حمل ماهواره به فضا طراحی شده است. 

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی نوشت: ایران در حالی یک موشک ماهواره بر را با موفقیت آزمایش کرده است که چند روز پیش، ایران به آمریکا در خصوص واکنش به تحریم های ضد ایرانی واشنگتن هشدار داده بود.

آسوشیتدپرس Associated Press نیز در گزارشی به موفقیت ایران در پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ پرداخت و اعلام کرد: پرتاب موفق این موشک ماهواره بر درحالی است که ایران در طول یک دهه گذشته چندین ماهواره را به فضا فرستاده است و سال 2013 نیز یک میمون را به فضا فرستاد.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم گزارش داد: مسئولان ایرانی در مرکز فضایی امام خمینی (ره) تنها چند روز پس از تحریم های آمریکا از پرتاب ماهواره به فضا خبر دادند.

خبرگزاری رویترز Reuters نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران یک موشک را به طور موفقیت آمیز پرتاب کرد که می‌تواند ماهواره در فضا قرار دهد. 

کلیدواژه