اسد 09, 1396 10:43 Asia/Kabul
  • قاضی‌عسکر: حج، امری وحدت‌آفرین برای مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ایران، فریضه حج را امری وحدت‌آفرین برای مقابله با تهدیدهای دشمنان عنوان کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر» سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ایران در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر گفت: حج برکات فراوانی برای جهان اسلام دارد و با توجه به تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام، فریضه حج یک امر وحدت‌آفرین و بهترین زمان برای همفکری میان مسلمانان برای حل مشکلات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر افزود: نگاه ایران به فریضه حج به هیچ وجه نگاه فرقه‌ای نیست و هدف دشمنان از این تبلیغات منفی، ایجاد اختلاف میان فرق مختلف اسلامی و نهایتا ایجاد خدشه در اتحاد بین مسلمانان است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: بسیاری از علمای عالی‌قدر شیعه از جمله حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بسیاری از آیات عظام، فتواهای مختلفی دارند مبنی بر اینکه حجاج ایرانی حتما در مساجد و اماکن مقدس اهل سنت و پشت سر ائمه جماعت اهل سنت نماز بخوانند و حتی شکل نماز را هم مانند آنها به جای آورند، زیرا فریضه حج کانون وحدت اسلامی و اتحاد بین جمیع مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر همچنین درباره برگزاری مراسم دعای کمیل در حج امسال اظهار کرد: سعودی‌ها اعلام کردند در سال جاری به دلیل مشکلات امنیتی توان تامین امنیت محل برگزاری مراسم دعای کمیل را ندارند و به همین دلیل، ایران پذیرفت امسال دعای کمیل را در هتل‌ها برگزار کند.

نخستین گروه از زائران ایرانی خانه خدا روز یکشنبه در فرودگاه مدینه منوره مورد استقبال «محمد عبدالرحمن بیجاوی» معاون وزیر حج عربستان و شماری از مسوولان و کارگزاران حج این کشور و نیز مدیرانی از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ایران قرار گرفتند.

 

کلیدواژه