اسد 31, 1395 14:24 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس پارلمان عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دبیر شورای‎عالی امنیت ملی ایران گفت: غلبه بر بحران داعش موجب افزایش همبستگی ملی و تقویت اتحاد ملی اعم از شیعه، سنی و کُرد در عراق خواهد شد.

«علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران امروز (یکشنبه) در دیدار «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در تهران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: عملیات آزادسازی موصل با حضور تمامی گروه‌های عراقی به ویژه نیروهای بومی در ولایت نینوا و در سایه وحدت و مدنظر قرار دادن منافع ملی عراق با موفقیت آغاز شود.

شمخانی با اشاره به ضرورت ثبات سیاسی در عراق و لزوم ایفای نقش فعال از سوی رهبران گروه‌های مختلف عراقی به ویژه رئیس پارلمان این کشور افزود: با مجاهدت ارتش، نیروهای مردمی و حمایت همه جانبه گروه‌های مذهبی، سیاسی و قومی مسیر دفع کامل تروریسم به عنوان مهمترین اولویت امنیتی عراق در حال پیشرفت و تکمیل است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران همچنین با یادآوری موفقیت حکومت مردم‌سالار عراق در اثبات کارآمدی و لیاقت در موضوع مهار و دفع بحران داعش افزود: آزادسازی موصل سرآغازی بر ثبات،‌ آرامش و وحدت ملی و جغرافیایی در عراق خواهد بود.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم، ایران را کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست و گفت: مهمترین و فوری‌ترین خطری که همه منطقه را تهدید می‌کند، تروریسم است و باید با همدلی، اتحاد و با شکست دادن تروریست‌ها، آرامش به عراق و منطقه بازگردد.

کلیدواژه