قاسمی: ادعای ضدایرانی مقام سعودی غیرواقعی است
(last modified Tue, 01 Aug 2017 13:12:09 GMT )
اسد 10, 1396 17:42 Asia/Kabul
  •  قاسمی: ادعای ضدایرانی مقام سعودی غیرواقعی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای یک مسوول در وزارت خارجه عربستان درباره اجازه ندادن به هیات سعودی برای بازید از اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران گفت: ادعای مقام عربستانی غیرواقعی است.

یک مسوول در وزارت خارجه عربستان مدعی شد با گذشت بیش از یک سال و نیم از قضیه حمله به سفارت عربستان در تهران، مقامات ایرانی نگذاشتند که روند تحقیق درباره این مساله تکمیل شود و ایران در سایه این قطع روابط تلاش کرد تا امتیازات دیپلماتیک در داخل عربستان به دست آورد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه اظهار کرد: روادید هیات عربستانی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک ریاض در ایران یک ماه قبل صادر شد و اظهارات مقام عربستانی بدون هماهنگی با مقامات ذیربط و آگاه در وزارت خارجه این کشور بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: مجوز پرواز اختصاصی هیات عربستانی در کوتاهترین زمان توسط ایران صادر شد و قرار بود این هیات یکشنبه گذشته  وارد تهران شود، اما خود آنان درخواست کردند برای کسب آمادگی لازم، سفر به تعویق بیافتد.

قاسمی افزود: به نظر می‌رسد طرف سعودی پس از مشاهده حُسن‌نیت و سرعت اقدامات طرف ایرانی غافلگیر شده و طبق معمول شروع به بهانه‌گیری و فرافکنی کرده است که با وجود مستندات صدور روادید و مجوز پرواز، جایی برای بهانه‌جویی و توجیه تعلل طرف سعودی باقی نمی‌ماند.

عربستان سعودی 13 جدی 1394 به بهانه حمله افراد مشکوک به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

 

کلیدواژه