اسد 11, 1396 07:57 Asia/Kabul
  • دیدار وزیران خارجه ایران و اندونزی در استانبول / مصافحه ظریف و الجُبیر

وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین در استانبول ترکیه، با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «رتنو مرسودی» Retno Marsudi وزیر خارجه اندونزی روز سه‌شنبه در این دیدار، درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در همین حال، در حاشیه نشست فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در استانبول، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز با وزیر خارجه ایران مصافحه کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما، این کار عادل الجُبیر را عادی و حرکتی در عرف دیپلماتیک توصیف کرد.

ظریف گفت: دلیل این کار وزیر خارجه عربستان احترام متقابل و دوستی دیرینه بود.

نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات اخیر در قدس و  مسجد الاقصی روز سه‌شنبه در استانبول برگزار شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی از 23 سرطان گذشته به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به مدت سه روز به طور کامل درب‌های مسجد الاقصی را بستند و سپس با فشار فلسطینیان و افکار عمومی جهان، با نصب گیت‌های الکترونیکی برای ورود فلسطینیان به این مسجد محدودیت ایجاد کردند.

 

کلیدواژه