رهبر معظم انقلاب اسلامی: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت اجتماعی است
(last modified 1395-05-31T10:12:54+00:00 )
اسد 31, 1395 14:42 Asia/Kabul
  •  رهبر معظم انقلاب اسلامی: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت اجتماعی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مسجد باید پایگاه «انسان‌سازی، مقابله با دشمن، عمران دل و دنیا، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی مسجد و در دیدار ائمه جماعات مساجد ولایت تهران، مسجد را هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت اجتماعی دانستند و گفتند: در تاریخ اسلام، مسجد مرکزی برای مشورت، همکاری و تصمیم‌گیری در مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و نظامی بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فلسفه تعیین روز جهانی مسجد نیز تصریح کردند: این روز با پافشاری و مطالبه جمهوری اسلامی ایران و به علت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها و با هدف مقابله امت اسلام با رژیم صهیونیستی، در سازمان همکاری اسلامی تصویب شد و باید با همین نگاه، آن را مورد توجه قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین انقلاب اسلامی را زلزله‌ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و تاکید کردند: به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه غرب آسیا عملاً زمین‌گیر شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: اگر ایمان و پایبندی ملت به اسلام نبود، ایران نیز همچون دیگران زیر چتر آمریکا و غیرآمریکا می‌رفت و به همین علت است که آنان با ایمان مردم، خصومتی عمیق و پایان ناپذیر دارند.

ایشان تأکید کردند: با وجود همه دشمنی‌های گسترده، آشکار، پنهان و پیچیده قدرت‌های ظالم و زورگو، کلمه طیبه جمهوری اسلامی روز به روز در حال استحکام و اقتدار بیشتر است و به برکت ایمان و اتحاد مردم، توطئه‌ها همچنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «اسلام سکولار و محصور در عبادات چه فردی و چه دسته‌جمعی» حتی اگر طرفداران فراوانی داشته باشد، مورد خصومت سلطه‌گران نیست، آنچه زورگویان جهانی با آن دشمنی دارند، «اسلام مقتدر» است که نظام سیاسی- اجتماعی تشکیل می‌دهد و ملت‌ها را به سمت سعادت حقیقی دنیا و آخرت هدایت می‌کند.

کلیدواژه