اسد 11, 1396 14:35 Asia/Kabul
  •  ظریف : اولویت ایران داشتن رابطه خوب با همسایگان است

وزیر امور خارجه ایران گفت : اولویت جمهوری اسلامی ایران ، توسعه روابط با کشورهای همسایه بر اساس احترام متقابل است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران، مصافحه با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود را امری طبیعی در جلسات بین المللی توصیف کرد و افزود: در جلسات سازمان های بین المللی این اتفاق ها طبیعی است و افرادی که در چنین جلساتی حضور دارند با یکدیگر برخورد دارند.

ظریف، تصریح کرد: اگرچه ایران با بسیاری از سیاست های دولت عربستان مخالفت دارد ، اما سیاست تهران همواره داشتن رابطه خوب با همسایگان بوده و ایران هیچ گاه به دنبال قطع رابطه با کشورهای همسایه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست ایران در گرو روابطی براساس احترام متقابل و سیاست های عاقلانه و همچنین عدم ایجاد مزاحمت و برخورد مناسب با مردم منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ، درباره اقدام متقابل ایران در مقابل نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی دولت آمریکا نیز گفت: اولین اقدام ایران تصویب مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای اقدام متقابل با نقض برجام بوده و اقدامات حقوقی و سیاسی دیگری نیز طراحی شده است که در زمان مناسب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین پایان دادن به ایران هراسی و تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران را شاخص ترین عملکرد خود در حوزه سیاست خارجی دولت ایران برشمرد.

 

کلیدواژه