قاسمی : ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت نمی کند
(last modified Thu, 03 Aug 2017 08:41:55 GMT )
اسد 12, 1396 13:11 Asia/Kabul
  • قاسمی : ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت نمی کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به امضاء لایحه تحریم های ضدایرانی مجالس سنا و نمایندگان آمریکا توسط رییس جمهور این کشور گفت : ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهد کرد و بزودی سلسله اقدام های مقابله ای ایران اعلام خواهد شد .

به گزارش رادیو دری،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه لایحه تحریم های مجالس سنا و نمایندگان این کشور در باره تحریم جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کره شمالی را امضاء کرد.

«بهرام قاسمی» با محکوم کردن وضع تحریم های جدید آمریکا ضد ایران، این اقدام را نامشروع، غیرمنطقی و مغایر با تمامی اصول انسانی و قوانین بین المللی و خصومتی دیگر از آمریکا ضد مردم ایران و توهینی به تمامی مردم آزاده جهان دانست و افزود: ایران حق پاسخ به اقدام های ضد ایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ می دارد و با خرد ورزی تمام و در راستای منافع مردم و امنیت ملی کشور در زمان مقتضی اقدام خواهد کرد.

قاسمی با تاکید بر اینکه قانون اخیر آمریکا ، اجرای موفقیت آمیز برجام را متاثر می سازد ، تصریح کرد : این حرکت عناصر افراطی و بد اندیش حاکم بر آمریکا یک بار دیگر یکجانبه گرایی و دشمن خویی بی منطق آمریکایی را به نمایش گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه تهران همواره در برابر اقدام های خصمانه واشنگتن ایستادگی کرده است افزود: ایران با جدیتی تمام در جهت ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه بی امان با تروریسم در مسیر صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه تلاش می کند و به هیچ وجه اجازه موفقیت به سیاست های توسعه طلبانه و ثبات زدا را به دیگران نخواهد داد.

قاسمی با تاکید بر اینکه ایران در دام توطئه های مثلث شوم استکبار - صهیونیسم و تروریسم وهابی نخواهد افتاد ، به دولتمردان آمریکا توصیه کرد: بجای فرافکنی و ایران ستیزی، به فکر حل بحران های عدیده داخلی آمریکا باشند و از جنجال آفرینی تجربه شده و بی حاصل بپرهیزند و صلح و امنیت جهانی را بیش از این به مخاطره نیاندازند.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌ ایران را با 419 رای موافق تصویب کرد و سنای آمریکا نیز با 98 رای به این طرح رای داد.

 

کلیدواژه