اسد 14, 1396 10:09 Asia/Kabul
  • قاسمی: پیام ایران صلح، دوستی و امنیت برای مردم جهان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به حضور هیأت‌هایی از 92 کشور جهان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیام تهران را صلح، دوستی، امنیت، توسعه و رفاه برای مردم جهان عنوان کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت ‌وگو با خبرگزاری فارس، حضور هیأت‌هایی از 92 کشور جهان و 9 سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای شرکت در مراسم تحلیف «حسن روحانی» را نشان دهنده تعامل مثبت جهان با ایران در شرایط کنونی در منطقه و جهان برشمرد و اظهار کرد: ایران به همه آنهایی که خواهان حسن‌نیت هستند، پاسخی دوستانه خواهد داد.

قاسمی با بیان اینکه ایران حق همسایگی، دوستی و احترام متقابل و مداخله نکردن در امور یکدیگر را اصلی اساسی در تنظیم روابط منطقه‌ای خود قرار داده است افزود: تمامی کشورهای منطقه باید برای دور کردن خشونت، جنگ و نفرت پراکنی و کشتار بی‌دلیل انسان‌ها، راهی نوین را در همکاری و گفتمان تجربه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تلاش‌های بداندیشان برای منزوی کردن و افزایش ایران هراسی در سال های اخیر تصریح کرد: حضور این تعداد هیأت برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد تلاش‌های بداندیشان به دلیل دروغین بودن اتهام ها و نگاه واقع گرایانه اکثریت جامعه جهانی به جایگاه کنونی ایران در منطقه و جهان با شکست مواجه شده است.

 

کلیدواژه