لاریجانی: بحران‌های تروریستی با همگرایی کشورها حل می شود
(last modified 1396-05-14T09:23:48+00:00 )
اسد 14, 1396 13:53 Asia/Kabul
  • لاریجانی: بحران‌های تروریستی با همگرایی کشورها حل می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به بروز بحران های تروریستی در عرصه منطقه و بین الملل گفت : حل این بحران ها نیازمند همگرایی واقعی کشورها است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «کارل هاینس کوپف» Karlheinz Kopf نایب رئیس مجلس اتریش که برای شرکت در مراسم تحلیف «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است اظهار کرد: برای حل معضل تروریسم باید همگرایی واقعی بین کشورها ایجاد شود و کشورها به توافق ها و تعهد های بین المللی خود پایبند باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه اتریش در اتحادیه اروپا نقش برجسته و مهمی دارد افزود: جهان امروز نیازمند عقلانیت عمومی و نقش آفرینی کشورهایی مانند اتریش است.

لاریجانی با قدردانی از رویکرد دولت اتریش در گسترش همکاری های بانکی با ایران تصریح کرد: ادامه این روند به تقویت و ارتقا همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور منجر می شود.

«کارل هاینس کوپف» نایب رئیس مجلس اتریش نیز در این دیدار با تقدیر از رویکرد ایران در مسیر مذاکرات هسته ای گفت: ایران در این مسیر به صورت مصرانه برای کسب نتیجه تلاش کرد و امروز نیز توافق هسته ای را با آرامش و بدون تاثیرپذیری از اخلال گران، گام به گام اجرا کرده است.

کارل هاینس کوپف افزود: رویکرد و عملکرد ایران در مسیر توافق هسته ای به جهان نشان داد که می توان یک توافق واقعی را عملیاتی کرد و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق یک پاسخ خوب به منتقدان این مسئله بود.

نایب رئیس مجلس اتریش همچنین با اشاره به روند مثبت تعاملات و روابط تهران و وین در سال های گذشته، بر گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید کرد.

آیین تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز(شنبه) با حضور مقامات کشوری و لشگری ایران و مقامات عالیرتبه از 92 کشور جهان در صحن مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کلیدواژه