اسد 14, 1396 14:24 Asia/Kabul
  • لاریجانی: همدلی و اتحاد کشورهای منطقه، تروریسم را نابود می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با ابراز خرسندی از پیروزی های عراق و لبنان در نبرد با تروریست ها گفت:  همدلی و اتحاد میان کشورهای منطقه، باعث به دست آمدن این پیروزی ها شده است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (شنبه) در دیدار «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان و هیئت همراه که برای شرکت در مراسم تحلیف «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده اند، با بیان اینکه عراق و لبنان ضربات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کرده اند اظهار کرد: اگر اختلافات جزئی کنار گذاشته شود می توان تروریست ها در منطقه را ریشه کن کرد.

لاریجانی با بیان اینکه اکنون عراق، لبنان و سوریه شرایط بهتری نسبت به چند سال گذشته دارند ابراز اطمینان کرد که این کشورها به طور کامل تروریست ها را از خاک خود بیرون خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت وگوهای سیاسی را بهترین روش برای حل مسائل منطقه دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات آستانه قزاقستان برای حل مشکلات سوریه استقبال می کند زیرا بهترین روش برای حل مسائل، گفت وگوهای سیاسی است.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از دعوت لاریجانی برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدگاه جهان اسلام است.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه تروریست بزرگ، همان اسرائیل است افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا با فریب کشورهای منطقه به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و باید در برابر این توطئه ها، هوشیار بود.

آیین تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز(شنبه) با حضور مقامات کشوری و لشگری ایران و مقامات عالیرتبه از 92 کشور جهان در صحن مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه