ولایتی: اتحادیه اروپا سیاست منطقی تری در حل مسائل جهانی اتخاذ کند
(last modified 1396-05-14T12:39:41+00:00 )
اسد 14, 1396 17:09 Asia/Kabul
  • ولایتی: اتحادیه اروپا سیاست منطقی تری در حل مسائل جهانی اتخاذ کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید در قبال مسائل جهانی سیاست منطقی تری اتخاذ کنند.

«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز شنبه در دیدار «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هر روز به یک شیوه جدید درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) سخن می گوید اظهار کرد: ایران درخصوص توافقنامه هسته ای و برجام به صورت شفاف عمل کرده است و باید اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در این زمینه و حل بحران های سوریه، عراق و یمن سیاست منطقی تری اتخاذ کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه و در منطقه افزود: ایران با ایستادگی در برابر اقدام های تروریست ها، به دنبال ایجاد صلح و ثبات جهانی است.

ولایتی با بین اینکه ایران و اتحادیه اروپا در خصوص مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری اتفاق نظر دارند تاکید کرد: باید عزم و اراده جدی در این زمینه ایجاد و با هر نوع مظاهر تروریسم مقابله شود.

«فدریکا موگرینی» نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران ابراز امیدواری کرد: تفاهم ها و همکاری های اتحادیه اروپا و ایران روز به روز گسترش یابد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت در آیین تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که عصر روز شنبه با حضور مقامات کشوری و لشگری ایران و مقامات عالیرتبه از 92 کشور جهان در صحن مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می‌شود، به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه