تأکید روحانی بر اجرای هر چه سریع‌تر توافق های ایران و قزاقستان
(last modified 1396-05-14T12:44:52+00:00 )
اسد 14, 1396 17:14 Asia/Kabul
  • تأکید روحانی بر اجرای هر چه سریع‌تر توافق های ایران و قزاقستان

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر خارجه قزاقستان با تاکید بر تحکیم همکاری‌ تهران – آستانه گفت: توافق های بسیار خوبی بین ایران و قزاقستان منعقد شده که تسریع در اجرایی شدن آنها می‌تواند به نفع منافع دو ملت و منطقه باشد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «غیرت عبدالرحمان اف»  Kairat Abdrakhmanov وزیر خارجه قزاقستان که برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، با اشاره به روابط دوستانه و عمیق دو کشور اظهارکرد: ایران و قزاقستان در زمینه انرژی، حمل و نقل ریلی و جابجایی گردشگر و کالا از طریق دریای خزر و نیز کشاورزی و کشت فرا سرزمینی می‌توانند همکاری های خود را گسترش دهند.

روحانی افزود: پروژه‌های فراوانی در ایران بویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد که قزاقستان می‌تواند در این پروژه‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کند.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر مشارکت همگانی در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: ضرورت دارد همه کشورها در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری و هماهنگی‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و ایران هم آماده است در این زمینه تجربیات خود را در اختیار قزاقستان قرار دهد.

«غیرت عبدالرحمان‌اف» نیز در این دیدار با تأکید بر اهتمام آستانه برای تقویت بیش از پیش روابط خود با تهران گفت: «نورسلطان نظربایف» رییس جمهور قزاقستان با جدیت، اجرا و تکمیل توافق های انجام شده با ایران را پیگیری می‌کند و امروز به واسطه تلاش‌های مشترک رئیسان جمهور دو کشور، روابط تهران – آستانه به سطح مشارکت راهبردی رسیده است.

عبدالرحمان‌اف با قدردانی از حمایت‌های ایران برای حضور قزاقستان در ترکیب شورای امنیت سازمان ملل متحد، روحانی را برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌ اسلامی با موضوع علم و فناوری که قرار است در آستانه برگزار شود، دعوت کرد.

 

کلیدواژه