اسد 15, 1396 08:45 Asia/Kabul
  •  تلاش ایران برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز منطقه دچار بی‌ثباتی و ناامنی است، تاکید کرد: ایران در کنار سایر کشورها برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه تلاش خواهد کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه پس از مراسم تحلیف، در نشست خبری مشترک با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «آیت الله صادق آملی لاریجانی» رییس قوه قضائیه ایران با بیان اینکه ضربه‌های سنگین وارد شده به تروریست‌ها، باعث کاهش بی‌ثباتی‌ها در منطقه شده است ابراز امیدواری کرد: تا در 4 سال آینده ثبات بیشتر در خاورمیانه برقرار شود و برخی اختلافات و جنگ‌ها در این منطقه پایان یابد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین بر گسترش روابط تهران با همه کشورها بر مبنای منافع مشترک‌ تاکید کرد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این نشست خبری مشترک، با اشاره به حضور نمایندگانی از آمریکای لاتین، اروپا، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و قدرت های مهم جهان در مراسم تحلیف حسن روحانی اظهار کرد: این حضور علاقه مندی کشورهای مختلف برای همکاری با ایران را نشان می دهد و فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

«آیت الله صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه ایران نیز در این نشست خبری مشترک با بیان اینکه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری در ایران، فضای سیاسی کشور وارد مراحل جدیدی شده است، بر حل مسئله معیشت و بیکاری جوانان در ایران تاکید کرد.

«حسن روحانی» هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران روز(شنبه) برای دومین دوره سوگند یاد کرد که پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران باشد؛ در مراسم تحلیف روحانی مقام ها و شخصیت های کشوری و لشگری و بیش از 100 هیئت عالی رتبه خارجی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند.

 

کلیدواژه