جهانگیری : ایران شریکی مطمئن در تامین انرژی هند است
(last modified 1396-05-15T08:01:34+00:00 )
اسد 15, 1396 12:31 Asia/Kabul
  • جهانگیری : ایران شریکی مطمئن در تامین انرژی هند است

معاون اول رییس جمهوری ایران در دیدار با وزیر حمل و نقل وکشتیرانی هند گفت: ایران می تواند شریکی مطمئن برای تامین انرژی هند باشد.

به گزارش ایرنا ، «اسحاق جهانگیری» روز یکشنبه در دیدار با «نیتین گادکاری» Niitin Gaddikari وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند در تهران همچنین  براهمیت بندر چابهار برای ایران تاکید و به مشارکت هند در اجرای پروژه های این بندر ابراز علاقه کرد.

  معاون اول رییس جمهوری رفع موانع پیش روی همکاری های بانکی ایران و هند را نیز امری ضروری برای گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور دانست.

 جهانگیری افزود: جمهوری اسلامی ایران از مشارکت هند در اجرای پروژه های صنعت نفت نیز استقبال می کند.

وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند نیز در این دیدار گفت : دولت هند بصورت ویژه علاقمند است که پروژه بندر چابهار هرچه زودتر به بهره برداری برسد و تجار هندی نیزعلاقمند به سرمایه گذاری در پروژه های بندر چابهار هستند.

نیتین گادکاری با بیان اینکه فرصت های فراوانی در بخش های نفت و پتروشیمی برای همکاری مشترک میان ایران و هند وجود دارد خواستار رفع موانع و سرعت بخشیدن به روند همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف شد.

وی با بیان اینکه تحولات مثبتی در روند همکاری های بانکی دو کشور درجریان است به گسترش روابط بانکی هند با ایران و افتتاح شعب بانک های ایرانی در هند ابراز علاقه کرد.

 

کلیدواژه