اسد 15, 1396 12:53 Asia/Kabul
  •  شمخانی : اقدامات مشکوک آمریکا در مسیر تثبیت تروریسم در منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، گفت : متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با تروریسم اقدامات مشکوکی را در مسیر تثبیت تروریسم و ناامنی در منطقه انجام می دهند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در دیدار «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه در تهران، افزود: اگر طرف های مقابل به پشتیبانی های مالی، فنی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی خاتمه دهند، آرامش به منطقه و کشورهای اروپایی بازخواهد گشت و شاهد دستیابی به آرمان محو کامل تروریسم خواهیم بود.

شمخانی، کشتار غیرنظامیان در استان رقه سوریه در بمباران های مختلف هواپیماهای آمریکایی و یا استفاده از سلاح های ممنوعه در این حملات را نوعی نسل کشی و نقض حقوق بشر دانست و تصریح کرد: باید همزمان با تلاش برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریستها ، گفتگوهای سوری- سوری پیگیری شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین ضمن محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی گفت : اسرائیل  با ایجاد اختلاف و بحران در منطقه درحال گسترش سرکوب و تثبیت پروژه فلسطین زدایی است که واکنش قاطعی را از سوی کشورهای اسلامی طلب می کند .

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیرمسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه مند هستند، گفت و گو کرده است.

وی همچنین ، دستیابی به راه حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را مشروط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیرتبلیغاتی با داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی دانست.

 

کلیدواژه