روحانی : برجام زمینه ارتقای روابط اقتصادی ایران و اروپا را فراهم کرد
(last modified 1396-05-15T12:38:47+00:00 )
اسد 15, 1396 17:08 Asia/Kabul
  • روحانی : برجام زمینه ارتقای روابط اقتصادی ایران و اروپا را فراهم کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شرایط مناسب‌تری برای ارتقاء روابط اقتصادی ایران و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ایجاد شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در دیدار « پیرگارسیا اسکودرو» Pío García-Escudero  رئیس مجلس سنای اسپانیا در تهران، روابط تهران – مادرید را دیرینه و دوستانه توصیف کرد و افزود: اتحادیه اروپا در اجرای توافق برجام نقش مؤثری ایفا کرد و تاکنون نیز برای حفظ برجام با وجود کارشکنی‌های آمریکا، مواضع قابل قبولی داشته است.

روحانی ، برجام را توافقی برد – برد و به نفع همه دانست و تصریح کرد: برجام زمینه مساعدی برای توسعه روابط ایران با کشورهای دوست ایجاد کرده و ایران و اسپانیا به عنوان دو کشور دوست باید بیشترین بهره را از این توافق به نفع ملت‌های خود ببرند.

رئیس جمهوری ایران همچنین به زمینه‌های مناسب ایران برای سرمایه‌ گذاری در عرصه‌های صنعت، حمل و نقل و انرژی اشاره و خاطر نشان کرد: اسپانیا علاوه بر فرصت مشارکت در این زمینه‌ها ظرفیت خوبی برای همکاری با ایران در عرصه صنعت توریسم دارد.

« پیرگارسیا اسکودرو» Pío García-Escudero  رئیس مجلس سنای اسپانیا هم در این دیدار گفت: اسپانیا و اتحادیه اروپا از همکاری با ایران حمایت می‌کنند و این همکاری ها را به نفع منطقه می‌دانند.

 

کلیدواژه