اسد 16, 1396 01:23 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران خواهان صلح و آرامش در شبه جزیره کره  است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد،ایران خواهان صلح و آرامش در منطقه شبه جزیره کره و حل اختلافات از مسیر گفت وگو است .

"حسن روحانی"عصر روز یک شنبه در دیدار «کیم یونگ نام»،Kim Yong-nam  رییس کنگره ملی خلق کره شمالی در تهران گفت ، جمهوری اسلامی ایران معتقد است ، تنها راه حل اختلافات در شبه جزیره کره ، مذاکره و گفت و گو است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اظهار امیدواری نسبت به آغاز مذاکره بین دو کره  برای حل اختلافات افزود: ایران بر این باور است  که میز تفاهم و مذاکره، بهترین راه‌حل برای پایان اختلافات است .

"حسن روحانی"با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و این روابط همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی معتقد است همه ملت‌های جهان باید محترم شمرده شوند و هرگونه مداخله در امور داخلی سایر کشورها ناصحیح است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار پیشنهاد طرف کره شمالی مبنی بر فعال‌تر شدن تروئیکای جنبش غیرمتعهدها برای دفاع از منافع کشورهای عضو این جنبش مورد تأکید قرار داد.

«کیم یونگ نام» نیز در این دیدارگسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری خواستار شد .

"کیم یونگ نام "با تأکید بر تقویت نقش و جایگاه جنبش غیرمتعهدها افزود: پیونگ یانگ امیدواراست  با تقویت این جنبش همکاری‌های سازنده‌ای بین کشورهای عضو این جنبش در راستای توسعه صلح و امنیت برقرار شود.

 

کلیدواژه