اسد 16, 1396 01:25 Asia/Kabul
  • تاکید

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر لزوم ارتقای همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، "علی لاریجانی " عصر روز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان در تهران با تاکید براینکه روابط راهبردی و بلندمدت هدف مشترک ایران و پاکستان گفت:  پاکستان کشور دوست و برادر است و اهمیت زیادی در قلمرو سیاست خارجی ایران دارد.

لاریجانی افزود ، درباره همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی، مبارزه با تروریسم در منطقه مذاکرات انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص همکاری های پارلمانی بین ایران و پاکستان گفت: رئیس مجلس سنای پاکستان پیشنهاد داد که تفاهم نامه ای بین دو پارلمان منعقد شود تا بخش های مختلف پارلمان های دو کشور با هم همکاری داشته باشند که از این پیشنهاد استقبال می کنیم.

"رضا ربانی " نیز در این نشست خبری با قدردانی از دعوت جمهوری اسلامی از هیات پاکستانی برای حضور در ایران برای مراسم تحلیف "حسن روحانی"  رئیس جمهوری ایران گفت: روابط ایران و پاکستان روابط جدیدی نیست و یک روابط تاریخی محسوب می شود و ابعاد عمیق فرهنگی و مذهبی دارد و ناشی از مشابهت های دو کشور در مناسبات بین المللی است.

ربانی افزود: ایران و پاکستان در قالب همکاری های پارلمانی رروابط نزدیکی دارند و اسلام آباد امیدوار است در آینده مفاد پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری بین پارلمان های دو کشور نهایی شود.

 

کلیدواژه