قاسمی: حضور گسترده هیات‌های خارجی در آیین تحلیف، بیانگر رویکرد «ایران‌پذیری» بود
(last modified 1396-05-16T04:45:07+00:00 )
اسد 16, 1396 09:15 Asia/Kabul
  •  قاسمی: حضور گسترده هیات‌های خارجی در آیین تحلیف، بیانگر رویکرد «ایران‌پذیری» بود

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به حضور 105 هیات خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران گفت: این موضوع، بیانگر رویکرد «ایران‌دوستی» و «ایران‌پذیری» در برابر رویکرد «ایران‌ستیزی» و «ایران‌هراسی» از سوی جامعه جهانی است.

«بهرام قاسمی» در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بدخواهان ایران همچون رژیم صهیونیستی و برخی از رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در سال‌های گذشته تلاش کردند که ایران‌ستیزی را تشویق کنند و ایران را به عنوان کشوری ناامن و بی‌ثبات معرفی کنند، اما حضور باشکوه مردم در انتخابات و همچنین مراسم تحلیف «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، نشان‌دهنده شکست سیاست‌های کینه‌توزانه آنان است.

قاسمی با بیان اینکه مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران جلوه جهانی و بین‌المللی به خود گرفت و تبدیل به یک مراسم بین‌المللی شد، تاکید کرد: نمایندگان کشورهای مختلف با حضور خود در مراسم تحلیف، به گونه‌ای بارز آمادگی‌شان را برای توسعه روابط با ایران و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نشان دادند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: تهران آمادگی دارد که به علاقه‌مندی کشورهای مختلف برای توسعه روابط با ایران پاسخی مثبت دهد و بر اساس سیاست تعاملی خود با کشورهای مختلف درچارچوب احترام متقابل و منافع مشترک، همکاری و تعاملی سازنده و کارساز داشته باشد.

قاسمی همچنین با اشاره به سیاست ایران در مقابله با تروریسم اظهار کرد: سیاست‌های تهران در مقابله با تروریسم در منطقه، عامل دیگری است که باعث شده نگاه جدید و مثبتی از سوی جامعه جهانی به ایران شکل گیرد.

«حسن روحانی» هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه برای دومین دوره سوگند یاد کرد که پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران باشد.

 

کلیدواژه